Exporteren

Organisaties die internationaal opereren moeten rekening houden met allerlei bijzonderheden die veel vergen van energie, geduld of voorstellingsvermogen. Ook binnen de pr en communicatie blijkt niks meer vanzelfsprekend als je klanten in andere landen wilt bereiken. Zelfs als het je eigen buurlanden betreft.

Goed voorbereid op reis!

Secondant Communicatie heeft van oudsher een sterke internationale oriëntatie en beschikt over kennis van grensoverschrijdende cultuurverschillen. We weten dus waar we op moeten letten en zorgen dat je goed voorbereid ‘op reis gaat’. We zijn er voor iedereen die wil exporteren, die partners heeft of zoekt in R&D of die grensoverschrijdende kennisuitwisseling mogelijk wil maken.

Reclamecampagnes

Via internet is de wereld een stuk dichterbij komen. Maar dat wil niet zeggen dat het nu zinvol of effectief is, om gewoon je standaard communicatie op je nieuwe buitenlandse doelgroepen af te vuren (als je die al weet te vinden). Integendeel. Wist je  al dat veel Nederlandse reclamecampagnes eigenlijk veel te ‘lauw’ zijn om succesvol te zijn in Angelsaksische landen? En dat rood, de kleur van liefde en passie, in Westerse culturen in Zuid-Afrika wordt geassocieerd met de rouw.

Kortom, de taal die jij spreekt in woord en beeld wordt buiten landsgrenzen vaak niet begrepen. Ook al spreek je nog zo goed Engels. En het ligt ook niet voor de hand dat je boodschap überhaupt bij je doelgroep aankomt.

Maar hoe kom je dan toch aan die order? Hoe bereik je die machinefabriek in Nebraska en hoe verleid je die jonge Poolse consumentes tot aankoop van jouw spullen? Kun je toch zo dicht mogelijk bij je eigen merkidentiteit en uitstraling blijven en er in het exportland toch een lokale touch aan geven? Of is je merk zo sterk dat je gewoon 100% bij jezelf kan blijven? Secondant Communicatie zoekt het voor je uit en kan je begeleiden in het wereldwijs maken van je merk en communicatiemiddelen.

 

 

 

 

 

Comments are closed.