Secondant Communicatie adviseert bedrijven op het gebied van corporate communicatie. Vaak begint dat met het planmatig oppakken van je communicatie: onze strategisch communicatieadviseur vertaalt je branding en positionering naar een klinkende boodschap waarmee je klanten kunt verleiden.
Ook bepalen we samen welke communicatiemiddelen nodig zijn om deze boodschap effectief bij je doelgroepen over te brengen. Denk aan nieuwsbrieven, sociale media, beurzen, advertenties of free publicity. Natuurlijk houden we daarbij ook nauwlettend je kosten in de gaten. Je communicatiesecondant kan uitrekenen welk budget je jaarlijks nodig hebt om effectief uitvoering te geven aan je communicatiestrategie.
Maak je merk leidend
Als zowel beleidsmatig als financieel de boel op de rit is, is het tijd om echt aan de slag te gaan. Via online en offline story telling kun je je merk tot leven brengen en leidend maken. Secondant Communicatie helpt daarbij met het opstellen van je eigen pr-planner. Daarmee kun je precies zien wat er wanneer gebeuren moet. Dus wanneer dat persbericht de deur uitgaat, of wanneer je moet beginnen met het uitnodigen van je relaties voor die belangrijke beurspresentatie .
Wat onze communicatieadviseurs zoal doen:
– Het opstellen en actueel houden van het communicatiebeleid en/of het communicatieplan (samen met opdrachtgevers)
– Bijdragen aan de naleving van het communicatiebeleid en beheren van het communicatiebudget
– Verlenen van advies over communicatiemix en –oplossingen, meer specifiek over zaken als positionering, imago, tone of voice, doelgroepbepaling, (social) media-uitingen, huisstijl, persberichten
– Samenwerking met afdelingen (zoals sales en marketing) die de behoefte van klanten en doelgroepen goed kennen
– Schrijven, beoordelen en/of redigeren van zowel online als offline communicatie uitingen, bijvoorbeeld nieuwsbrieven, persberichten, wervende artikelen en sociale mediaberichten
– Coördineren en/of (mede) organiseren van persconferenties, voorlichtingsbijeenkomsten en andere manifestaties
Marketing
Regelmatig ervaren we dat organisaties hun missie en visie niet of onvoldoende scherp hebben omschreven om met een helder verhaal naar buiten te kunnen treden. Ook is soms aanvullend markt- of concurrentieonderzoek vereist, of een meer nadrukkelijke focus op specifieke doelgroepen. In dat geval doet Secondant Communicatie binnen haar netwerk een beroep op ervaren marketeers. Zij kunnen op dergelijke organisatievraagstukken een duidelijk antwoord geven en de positionering van uw organisatie helder krijgen. Daarna kunnen wij als communicatieprofessionals uw verhaal scherp neerzetten en verspreiden.